WYCIECZKA KLAS IV DO BIAŁOWIEŻY

W dniu 13 czerwca uczniowie klasy 4a i 4b wraz z opiekunami: panią Dyrektor Magdaleną Olszewską – Silną, panią Magdaleną Kozioł i panią Barbarą Kacprowską uczestniczyli w wycieczce do Białowieży. Po dwugodzinnej, lecz miłej podróży, rozpoczęliśmy zwiedzanie Białowieskiego Parku Narodowego. Pani przewodniczka oprowadziła nas po Muzeum Przyrodniczym. Dowiedzieliśmy się o najbardziej charakterystycznych dla puszczy zbiorowiskach leśnych, poznaliśmy życie podziemnie w lesie, życie bezkręgowców, ssaków kopytnych i drapieżników oraz ptaków. Następnie udaliśmy się na taras widokowy, gdzie mogliśmy podziwiać panoramę Parku Pałacowego.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był Rezerwat Pokazowy Żubrów. Tam zobaczyliśmy rysie, jelenie, łosie, sarny i dziki, ale przede wszystkim największego ssaka lądowego Europy jakim jest żubr.

Na zakończenie wycieczki przeszliśmy pierwszą leśną ścieżką przyrodniczą w Polsce. Ścieżka liczyła 2,7km długości. Jest to ciąg drewnianych kładek i grobli wijących się przez podmokły teren puszczy, przypominający żebra. Stąd nazwa ścieżki ,,Żebra Żubra’’.

Później już tylko obiad, lody i powrót do Siedlec. To był wspaniały czas integracji rówieśniczej i poznania walorów Podlasia.