WYCIECZKA DO LUBLINA

28 kwietnia 2016r. uczniowie  klas 1c, 1f, 2e  i 2f pod opieką pani Renaty Soćko, pani Katarzyny Ozdoby oraz pani Jolanty Hardej, spędzili w bardzo miłej i radosnej atmosferze dzień na wycieczce w Lublinie.
Pierwszym punktem wyjazdu było zwiedzanie pięknego  Muzeum Zamoyskich w Kozłówce. Dzięki wizycie w tym wspaniałym miejscu mogliśmy dowiedzieć się o historii rodu Zamoyskich i zamku, w którym obecnie mieści się muzeum. Podziwialiśmy piękny wiosenny park po alejach,  którego przechadzał się dumnie paw. Podziwialiśmy piękne powozy i dorożki zgromadzone w powozowni. Następnie zwiedzaliśmy Muzeum Wsi Lubelskiej, gdzie mogliśmy zobaczyć na własne oczy,  jak żyli nasi przodkowie.  Zobaczyliśmy elementy wyposażenia chałup np. łóżka z wysuwaną szufladą, ławy, stoły, krzesła, kredensy, garnki, misy i święte obrazy. Wśród elementów ozdobnych wiejskiej chaty można było zauważyć bibułkowe kwiaty, pająki, wycinankowe firanki, serwety, obrusy i poduchy ręcznie haftowane. Pani kustosz wprowadziła nas w klimat dawnych czasów. Należy podkreślić, że budynki znajdujące się na terenie skansenu są autentyczne, sprowadzone do muzeum z pobliskich miejscowości i z każdym z nich związana jest historia życia konkretnej rodziny. Stare fotografie członków tych rodzin są wyeksponowane na ścianach domów. Nasze zainteresowanie wzbudziły zabudowania gospodarskie, gdzie mieliśmy możliwość poznania narzędzi gospodarczych, takich jak sierp, kosa, widły samorodne, przetak, cepy, beczki i kadzie. Pani przewodnik zademonstrowała sposób młócenia zboża z użyciem cepów, pokazała również jak wygląda stara młocarnia. Odwiedziliśmy  także stary kościółek,  urokliwy ziemiański dworek oraz plebanię . Byliśmy w dawnym sklepie żelaznym, fryzjerni, na dawnej poczcie, oglądaliśmy również stary drewniany wiatrak i przydrożne kapliczki.
Po południu spędziliśmy miło czas na Lubelskiej  Starówce, gdzie historię miasta i zabytków znajdujący się tam przybliżył nam przewodnik.  Spacerując zabytkowymi uliczkami, podziwialiśmy tutejsze kamienice, bramy miejskie, zamek i kościoły. Na każdym kroku zobaczyć można było coś interesującego.
Czas, który spędziliśmy na wycieczce upłynął nam szybko i przyjemnie, pozostawiając niezapomniane wrażenia i wspomnienia.