Wrześniowa wycieczka do Trójmiasta

W dniach 13- 15.09.2017 r. uczniowie klas 2a i 2b uczestniczyli w wycieczce do Trojmiasta.
Gdańsk przywitał nas dżdżystą pogodą. Na Starym Mieście pan przewodnik, zapoznał nas z historią średniowiecznego Gdańska, pokazał nam zabytkowe kamienice należące niegdyś do bogatych mieszczan. Naszą największą uwagę przykuła fontanna Neptuna. Zwiedziliśmy także Bazylikę Mariacką, stary Żuraw i Dwór Artusa.
Następnie udaliśmy się na nocleg do jednego z ośrodków wypoczynkowych w Jantarze.
Drugiego dnia rano obudziło nas piękne słońce. Po śniadaniu udaliśmy się na plażę na spotkanie na rybakiem, który opowiedział nam o swoich przygodach na morzu. Na koniec dostaliśmy ryby, którymi nakarmiliśmy mewy. Po tym spotkaniu udaliśmy się do Oliwy – najstarszej dzielnicy Gdańska. Tam wysłuchaliśmy koncertu organowego i spacerowaliśmy alejkami Parku Oliwskiego, w którym jest wiele zabytków przyrody Na koniec dnia pojechaliśmy na Westerplatte oddać hołd poległym tam żołnierzom.
Ostatniego dnia udaliśmy się w podróź powrotną do domu. Wracając, odwiedziliśmy średniowieczny, krzyżacki zamek w Malborku. To był niestety ostatni punkt naszej wycieczki.
Nasz wyjazd był bardzo udany. Liczymy, że szybko uda nam się zorganizować kolejny.