Wycieczka Kraków- Zakopane- Wieliczka

W dniach  9 – 12 czerwca 2015 uczniowie  klas 2a, 2d i 2e  uczestniczyli w wycieczce Kraków- Zakopane- Wieliczka.  W drodze do Zakopanego zatrzymaliśmy się   w krakowskich Łagiewnikach, gdzie zwiedziliśmy  Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, które związane jest z życiem i działalnością św. siostry Faustyny Kowalskiej. Potem  udaliśmy się do Kopalni Soli „Wieliczka”, aby pospacerować podziemnymi korytarzami. Wieczorem dotarliśmy  do celu swojej podróży – Zakopanego. Następnego dnia na drugoklasistów czekała moc wrażeń. Wyprawę rozpoczęliśmy od wędrówki po Dolinie Kościelskiej, gdzie odwiedziliśmy  Jaskinię Mroźną. Kolejnym  punktem wycieczki była Wielka Krokiew – skocznia narciarska im. Stanisława Marusarza. Po spacerze na Krupówkach  wjechaliśmy  na Gubałówkę, skąd rozciągały się zapierające dech w piersiach widoki. Następny dzień stanowił dla niejednego spore wyzwanie. Odbyła się bowiem piesza wędrówka nad Morskie Oko. Wszyscy jednak cali, zdrowi i z uśmiechami na twarzach dotarliśmy do celu, a nawet najwięksi sceptycy przyznali, że było warto. Jak się później okazało, 18-kilometrowa wyprawa wcale nie zniechęciła uczniów do wysiłku fizycznego, bo kilkoro podchwyciło  propozycję pana przewodnika i zamiast skorzystać z zasłużonego odpoczynku zdecydowali się na spacer wokół jeziora.  Po powrocie do hotelu wcale nie czuliśmy się zmęczeni. Organizatorzy zaprosili nas na wieczór przy  ognisku. Harcom na świeżym powietrzu nie było końca.  Jedni  grali w piłkę ( nawet panie nauczycielki, ku wielkiemu zdumieniu swoich podopiecznych,  celnie rzucały piłką do kosza), inni kąpali się w basenie, a jeszcze inni  integrowali się w pokojach. Tak zakończył się ostatni dzień w Zakopanem. Podczas drogi powrotnej zwiedziliśmy Wawel i krakowskie  Stare Miasto. Po smacznym obiedzie autokar ruszył w stronę Siedlec, gdzie kilka godzin później czekali na nas stęsknieni rodzice. Za zorganizowanie wycieczki dziękujemy p. Beacie Pniewskiej, p. Małgorzacie Jaroszczyk, p. Edycie Ilczuk i p. Bogumile Panufnik.  We wrześniu planujemy kolejny wypad, tym razem w przeciwnym kierunku, czyli nad Bałtyk. Chętnych prosimy o kontakt z p.M. Jaroszczyk lub z p. B.Pniewską.